Klasszikus svédmasszázs
izomlazítás - fájdalomcsillapítás - regenerálás - relaxálás - harmonizálás

Az ember évezredek óta ismeri és szereti a masszázst, és bizonyára mindaddig élni fog vele, míg lelkünk természetes testben lakozik. Gyógyhatása majdnem mindenre kiterjed, komplikációi pedig gyakorlatilag nincsenek.

Szánj időt magadra!

Milyen masszázst szeretnél? 


- egy erőteljesebb izomlazítást?

- vagy egy lágyabb relaxáló masszázst?

- esetleg mindezek tökéletes elegyét?


Jó, ha tudjuk, hogy a SVÉDMASSZÁZS elemeivel dolgozik a frissítő masszőr, a gyógymasszőr, a sportmasszőr. Különbség a masszázs céljában van, és hogy a fogásrendszert a masszőr a kívánt cél eléréséhez a masszázs szabályainak megfelelően alkalmazza.  



A masszázs hatásai nagyon szerteágazóak. Mind az egészségmegőrzésben, mind annak helyreállításában fontos szerepet játszhat. 

A svédmasszázs elsődleges feladata az izomlazítás, de az idegrendszeri és hormonális hatás révén a szervezet egészének működésére jótékonyan hat, testi-lelki harmóniát érhetünk el.

  • Izomletapadásokat, fájdalmas izomfeszüléseket szüntethetünk meg (nyak, váll, hát, derék, comb, vádli). pl. Jól kezelhetők az izomgörcs eredetű fejfájások.
  • A vér- és nyirokkeringés fokozódik, ezáltal segítjük a szervezetet, hogy a szövetekben felhalmozódott méreganyagoktól megszabaduljon. Ödémás, vizes területek.
  • A masszázs hatására csökkennek a stressz-tünetek, és aktivizálja szervezetünk öngyógyító képességét.

A masszázstechnikákat mindig a vendég aktuális fizikai és lelkiállapotának megfelelően használom. A masszázs erőssége hozzád igazodik: lágy, vagy erőteljes, ahogy a test aktuális állapota megkívánja. Az izomcsomók, letapadások oldásában kíméletesen eljárva addig haladunk, amennyit a tested magától enged, a masszázst maximum a jóleső fájdalomig fokozva.

Masszázsfajták és kiegészítő technikáim:

  • Frissítő-relaxáló masszázs: stresszoldás, feltöltődés, kikapcsolódás. Az izmok laza átdolgozása, kerülve a fájdalom okozását. (kimozgatások nélkül)
  • Regeneráló izomlazítás: alaposabb izomlazítás, letapadások, izomcsomók oldása. Kellően erőteljes, de nem durva masszázs. 
  • Fájdalomcsillapító masszázs: komolyabb izomfájdalmak, ízületi problémák esetén, kifejezetten célzott masszázs.
  • Masszázs gyerekeknek: Rengeteg stressz éri a gyerekeket, izomzatuk sokszor aránytalan terhelésnek van kitéve. Masszázsuk speciális odafigyelést igényel. Forduljon hozzám bizalommal!
  • Wellness masszázsok: a wellness jelentése, hogy jól érezzük magunkat. A wellness masszázsok során a stresszoldó svédmasszázst és a szépségápoló testkezelést ötvözzük, így kényeztetjük testünket-lelkünket.

Illóolajak használata: Az illóolajak az érintés és szaglás érzékszerveit együttesen használva, közvetlenül a bőrön keresztül fejtik ki jótékony hatásukat. Az olajos masszázs stimulálja a vérkeringést, miközben az illóolajok a bőrben felszívódva kifejtik áldásos hatásukat, az orron át belélegezve körülölelik a testet, így is segítve az ellazult állapot elérését.

Én szeretek minden masszázshoz illatos olajakat használni, amit mindig megbeszélek a vendéggel. Természetesen választható az illatmentes olaj is.

Kiegészítő technikák:

  • Köpöly: Én gumiköpölyt használok, kifejezetten az izomlazítást segítve.

A köpöly használata szintén a régmúlt időkre vezethető vissza. Egyes kultúrákban már egészségmegőrző céllal, máshol kifejezetten gyógyító eljárásként használták. A mai masszázsgyakorlatban a köpöly technika újra egyre jobban terjed. (melegített üvegköpöly, pontokra felhelyezve, illetve szilikon és gumiköpöly)

  • Méz: a méz szintén évezredes, alapvető gyógyhatású táplálék. A masszázshoz használva is sokrétű jótékony hatását használjuk ki:
  • egyrészt méregteleníti a szöveteket, feszesíti és táplálja a bőrt és a bőr alatti kötőszöveteket,
  • másrészt a vákuumos technikának köszönhetően felszabadítja a letapadt izmokat, oldja a meszes lerakódásokat, és gyulladást csökkent.

Hogyan? A méz vitamin és ásványianyag tartalma mélyen bejut a bőrbe, a méreganyagokat pedig kiszívja és magába gyűjti (amit a masszázs végén letörlünk a bőrről).
A méz különleges értékét a magas cukor, enzim, vitamin és ásványianyag tartalma adja. a mézben rejlő jótékony anyagok hatására a bőr megfiataloodik, puhává, simává, feszessé válik és egészségessé teszi a kezelt bőrfelületet. Megerősíti a testkontúrokat, javítja rugalmasságát.


A masszázs jótékony hatásait számba véve azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy egy-egy masszázs alkalmával ugyan jobban érezzük magunkat és a hatás több napig is eltarthat, ám tartós javulást rendszeres masszázskezelésekkel érhetünk el.

Mire jó a svédmasszázs?

A masszázs hatására

  • mérséklődik vagy megszűnik az izomfájdalom
  • élénkül a vérkeringés
  • gyorsul a sejtek anyagcseréje
  • fokozódik a nyirokkeringés
  • optimalizálódik a vérnyomás és a pulzus
  • egyenletessé válik a légzés
  • nő az oxigénellátottság
  • az elhalt hámsejtek leválnak a bőr felületéről
  • nő a bőr rugalmassága, feszessége
  • növekszik a szövetek tápanyag ellátottsága
  • lassulnak az öregedési folyamatok
  • nő az izomzat teljesítőképessége
  • megszűnik az izomfáradtság
  • erősödik a szervezet ellenálló képessége
  • Stresszoldásra, lazításra
  • Izomgörcsök oldására
  • Fájdalomcsillapításra
  • A bőr, a keringés, a nyirokrendszer állapotának javítására
  • Általános közérzetjavításra
  • Krónikus fáradtság ellen
  • A teljesítőképesség fokozására, az izmok állapotának javítására
  • Baleset, műtét utáni rehabilitációra
  • A mozgásbeszűkülések kezelésére
  • Egyes fejfájások kezelésére
  • Krónikus gyulladások okozta panaszok enyhítésére
  • Ortopédiai megbetegedések kezelésére (pl. lúdtalp, discopathiák, csípőficam)
  • Reumatológiai megbetegedések kezelésére, a tünetek enyhítésére (pl. PHS, Bechterew-kór, lumbágó, isiász, arthrosisok)
  • Belgyógyászati megbetegedések kezelésére (pl. székrekedés, tüdőgyulladás, keringési zavarok)


  • SVÉDMASSZÁZS története: A svédmasszázs a hagyományos európai masszázs, mely öt alapfogás (simítás, dörzsölés, gyúrás, ütögetés, vibráció) kombinációit alkalmazza. Eredete az ókorra tehető, de a mai formájában a 18. században alakult ki, ami Per Henrik Ling svéd vívómester nevéhez fűződik. Az ő tapasztalati úton megfigyelt és összeállított rendszerét vették át Európa szerte, amit aztán tudományos alapokra helyeztek. Akkor még bizonyos meghatározott sorrendben elvégzendő tornagyakorlatok is a rendszerhez tartoztak. Mára maradt a krémmel vagy olajjal (esetleg szárazon) végzett masszázs, amit szükség szerint kimozgatásokkal egészítünk ki masszázs végén.Jó, ha tudjuk, hogy a svédmasszázs elemeivel dolgozik a frissítő masszőr, a gyógymasszőr, a sportmasszőr. Különbség a masszázs céljában van, és hogy a fogásrendszert a masszőr a kívánt cél eléréséhez a masszázs szabályainak megfelelően alkalmazza.